man blir van!

När man bor i Sverige så är man van med att allt kostar. Yasmin blev förvånad över att plastpåsarna på Konsum kostade pengar, och hon skrattade lite när hon upptäckte att påfyllning och dippsås också kostar pengar. Men det som gjorde att hon asgarvade var den här lilla donkenmuggen.




Markeringen 0,25l är uppenbarligen till för att de anställda ska veta när de ska sluta fylla på. Det är alltså ingen slump att den alltid är nästan halvfull, det är meningen att det ska vara så lite dricka som möjligt. Nu kanske det är så på amerikanska donkenmuggar också, men det som förvånade henne var att trots att den var så liten så hade den en stoppmarkering också.

Kommentarer
Postat av: Fadi

Exakt! tycker jag oxå, men du vet Sverige...

Hade det här varit en privatperson, hade han blivit åtalad, men nu så är han ju en "konstnär"så han har rätt att vara outrageous... (suck).



=)

2010-05-14 @ 09:25:05
URL: http://fadosh.blogg.se/
Postat av: Kebbabbzziiic 424

Hehe tack...Jo det blev en dyr historia eftersom att jag HATAR att shoppa. Och det finns inte så många klänning-affärer att välja mellan. Det mesta ser likadant ut, fyfan va irriterande. Så när jag väl hittade en som satt okej tog jag den. 2399 kr för ngt jag aldrig kmr använda igen antar jag :P

Eller kanske om jag hinner förlova mig snart HAHA

2010-05-14 @ 09:53:33
URL: http://fcbarcelona.webblogg.se/

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0