bussbälte?



Nuförtiden finns det säkerhetsbälte på de flesta bussarna. Jag har kommit fram till att det måste vara en av de onödigaste investeringarna i bussbranschen, för det är ju löjligt få människor som använder bussbälte, om ens någon. Eller?

Eftersom jag är en människa som värderar min egen säkerhet otroligt högt (jag har exempelvis mina försvarsspray och en golvmopp bredvid sängen på nätterna, ifall det skulle ske något inbrott) så kan jag tänka mig att använda bälte, men just i sätet jag satt i när jag tog den ovanstående bilden, så fanns det inget bälte.

Alltså, det fanns en sådan där röd bältesfästning som ni kan se, men inget bälte till den. Hur har man tänkt där??


Kommentarer
Postat av: Afrobelita

Haha fanns det inte? Knas asså..



Nämen man tänker verkligen inte på dom, inte ens när man åker långt. "ALLA måste ha bälten" säger dom i högtalarna fast ingen lyfter en fena hehe..faaast ja måste medge att ja funderade på att sätta på mig d när ja åkte sist då han va lite ostabil i svängarna haha

2010-05-03 @ 23:00:41
URL: http://afrobelita.blogg.se/
Postat av: cathrin

Fast när man åker med långfärdsbussar så är det nog ganska smart att ha bälte på, och med de bussar jag åker så använder alla bussbälte ;)

2010-05-04 @ 13:03:54
URL: http://gemignamnet.blogg.se/

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0