fotbollsmakt

Ibland önskar jag att jag vore en fotbollsmänniska. Jag önskar att jag såg på fotboll, att jag förstod det intressanta i vuxna män som jagar små bollar. Tänk vad många nya vänner jag skulle få då. Eller hur mycket jag skulle ha gemensamt med killarna i klassen. När de diskuterar Bajselonas stora misstag i att bänka (?) Zlatan så skulle jag kunna rycka in och säga "nä hörrni, han missade ju en viktig onside, så det är rätt åt honom!".

Fotboll är den sport som hela världen har gemensamt. Om jag plötsligt skulle befinna mig i Zimbabwe och inte kunna kommunicera med någon, så skulle jag i alla fall kunna sysselsätta mig med att spela fotboll med de andra.

Så, kära läsare, om ni har tips på hur jag väcker intresse för en sport där män sparkar omkring på små bollar, ge mig tips.


Kommentarer
Postat av: Kebbabzziiic 424

Kalla aldrig mitt lag för "bajselona" igen !

Jag kan langa ett inlägg kanske =) Om hur jag fick upp ögonen för fotbollen :D

2010-04-14 @ 12:01:29
URL: http://fcbarcelona.webblogg.se/

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0