tunnelbana i sthlm

En av mina största rädslor är att ramla ner i spåret när tunnelbanan kommer. Jag har haft massor av mardrömmar om det, jag är skiträdd för det och förstår inte människor som kan gå på den vita linjen eller ställa sig nära kanten på perrongen när tåget kommer infarande. Det är helt jävla sjukt, det enda som behövs är en liten knuff och poff så är nästa anhalt himlen eller helvetet.

Jag har funderat lite och kommit på några saker man kan göra om man nu ramlat ner i spåret.

1. Det mest självklara. Ropa på hjälp. Om det är många minuter kvar tills tåget kommer tror jag att en eller två personer vågar sig fram och dra upp dig.

2. Trycka sig mot väggen under reklamskyltarna (om det finns plats, i vissa perronger är dessa utrymmen väldigt små). Var noga med att stiga över ledningarna och inte röra dem! Det finns ju en gul skylt där som varnar för livsfarliga ledningar. Det här rekommenderar jag inte, det funkar bara om det är bråttom och ingen verkar villig att dra upp en.

3. Det här är nog bästa alternativet efter ettan. Springa in till början av tunneln, ungefär där tåget stannar, så att föraren hinner bromsa och se dig. Att sedan komma bort därifrån är inte ett så stort problem tror jag, det brukar ju finnas spårarbetare som jobbar där medan tåget åker förbi, som jag t.ex. såg idag i Fridhemsplan.


Risken att man ramlar ner i spåret är inte så stor om man är försiktig, men man vet aldrig. Jag är inte någon expert men det här är några av sakerna jag hade gjort. Om någon har fler tips så skriv!




Kommentarer

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0