därför hatar lärare sina elever

Jag upptäckte en fasansfull syn när jag kom hem. Den tvåliters colaflaskan innehöll inte längre två liter, utan lite mindre än en liter. Någon hade alltså druckit halva flaskan på några få timmar.

Jag blev flyförbannad och drog in de två skyldiga i köket för ett allvarligt snack.
"Det var inte jag, jag sov!", sa brorsan.
"Det var inte jag, jag visste inte ens om att det fanns cola hemma!", sa syrran.

Jag bad den ena gå ut ur köket så jag kunde börja grilla den andra. Jag hade långa förhör med båda två, långa påfrestande förhör där jag både vrålade att straffet skulle vara olidlig för den jag kom på var ansvarig för cola-krisen, för att i nästa sekund lova immunitet om man erkände. Ingen sade något.

Jag kände mig stolt. Jag har uppfostrat mina skyddslingar väl. Jag hade sagt till dem att alltid neka när det inte finns bevis, det är så man kommer undan med det mesta i livet. Neka neka neka. Mina skyddslingar har visat att de lever efter min lära, jag är så stolt över dem.

Men. Hur bra är det egentligen att försöka blåsa den som lärde dig allt? Hur skulle det se ut om Robin började tro att han var bättre än Batman, eller om Karate Kid försökte klå upp Mr Miyagi? Som ni fattar så funkar det inte att mina egna lärjungar använder min metod, MIN METOD, emot mig.

Nu ska jag gå och avsluta förhöret efter den skyldige tills någon erkänner.


Kommentarer
Postat av: Aisha

naaaaaaaaaaaaaaaaaw said ser skitsöt ut.. dör inombords...bara jag vet hur EVIL HAN ÄR!! Låt er inte luras av hans oskyldiga utseende hahahahhaha

2009-10-20 @ 20:48:49
Postat av: S A R A

det var din bror som drack, haha!

2009-10-21 @ 21:16:32

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0