En julsaga ( i 3D)



Jag vet inte om det var att jag hade ont i huvudet, var skitsömnig, inte alls van med 3D-glasögon, eller helt enkelt den platta handlingen som gjorde att jag avskydde den här filmen.

Charles Dickens Julsaga hoppas jag är mycket bättre än själva filmatiseringen. Jim Carrey här är rösten till bittergubben Ebenezer Scrooge som har hatar allt som har med julen att göra. För att få russinet att börja uppskatta julen och sitt liv lite mer så besöks han av sin forna kollegas (läskiga!) ande och tre spöken.

Man måste vara lyhörd för att kunna "känna igen" Jim Carreys röst, eftersom han i den här filmen verkligen visar hur mångsidig han är. Till er som inte vet så är han också rösten till de tre spökena, plus Scrooge i olika åldrar.

3D-effekterna kändes onödiga men ändå viktiga. Onödig eftersom filmen egentligen inte var i behov av dem, den skulle precis lika usel utan. Viktig för att det förmodligen var det enda som höll mig vaken.

Hela historien var platt och livlös, och humorn var inget att hurra för. Det känns som att man förlitade sig lite för mycket på 3D-effekterna och det visuella, för visst var den otroligt snyggt filmad och detaljrik när det kommer till karaktärernas utseenden. Men inte ens den snyggaste filmen kan hålla kvar intresset om det är allt den har att komma med. Det väldigt förutsägbara slutet gör mig också övertygad om att den här filmen passar bäst för barnfamiljer som vill höja stämningen inför jul, och absolut inte för någon som skiter blankt i julgranar och som bara vill ha en värdig filmupplevelse.



Kommentarer

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0