varför jag avskyr hockey

Jag lade mig bekvämt i sängen och satte på TVn för att se mitt favoritprogram. När jag sätter på kanal9 möts jag av synen av en ishall med publik runt omkring, och i mitten finns en isbana där cirka femton män åker skridskor och jagar en liten svart prick jag knappt kan urskilja. Först är jag förvirrad och undrar om det är fel kanal, men nej, klockan är 20 00, det är kanal nio och männen på isbanan ser inte ut att ha bråttom att släppa igenom mitt program, och då förstår jag att det som pågår just då är att jag ser på en fucking hockeymatch.

Ett gäng vuxna män som är uppklädda till tänderna i vad som liknar halloweendräkter, åker runt på isbanan och knuffas och hojtar och slåss över en liten svart prick som knappt syns.
Jag skulle nog hellre sitta instängd i Big Brother huset med Linda Rosing och hennes fjollkompis Bobby än att visa mig i TV springandes efter en liten klump.


Kommentarer
Postat av: Niclas

Tydligen så har du inte insett tjusningen med en riktig sport än då!

2009-03-25 @ 22:16:19
Postat av: venus

jag ser det mer som pinsam tidsfördriv än sport :)

2009-03-25 @ 22:33:31
URL: http://planetenvenus.blogg.se/

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0