kanske jobbrasism?

Photobucket

Jag tänkte sökte jobb på ett tivoli men möttes av det här. Nationalitet? Varför måste de veta det? Finns bara två anledningar. 1. De vill sålla bort alla blattar. 2. De vill anställa många blattar, för en "mångkulturell arbetsplats".

Jag gissar på nummer två. Men vad tror ni? Är det till min fördel eller nackdel att erkänna att jag är somalie i en arbetsansökan? För även om jag skulle skriva svensk, och de skulle bli förvånade när vi träffas så kan jag alltid säga att ja, vadå, jag är svensk medborgare? Eller är du en sådan som anser att invandrare inte tillhör det här landet? Är du det?Va va va? Sen skulle jag få jobbet bara för att de är skraja att bli anmälda till DO. Hahahahahaha.

PS. Jag vet att nationalitet oftast syftar till medborgarskap men eftersom det även kan betyda födelseland eller etnicitet så är det svårt att veta vad de menar..

Kommentarer
Postat av: Cathrin

Men hallå i USA frågar de väl det oavsett om man är medborgare eller ej? Då är det väl samma sak här :P Fast det jobbiga är verkligen att man känner sig utpekad när man måste svara på den frågan...

2009-03-04 @ 18:45:13
URL: http://gemignamnet.blogg.se/
Postat av: Moa

Shit får man ens fråga efter det? känns lite diskriminering varning. ska man få/inte få jobbet pga andra saker än sitt urpsung?

2009-03-04 @ 20:05:24
URL: http://royalwithcheese.blogg.se/
Postat av: Lina

DONT DO IT!

2009-03-05 @ 18:43:41

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0