insidan räknas inte

Jag älskar min kamera. Den håller ut länge, är vacker och ger mig fina bilder. Ytliga saker, men det är ju sådant den är till för. Jag har aldrig förr velat ha en annan kamera. Visst har jag kikat lite diskret på andra kameror och konstaterat att de varit snygga, men min kamera har alltid pockat på min uppmärksamhet genom att pipa högt och poängtera att batteriet är slut och behöver laddas, slut med spanandet!

Idag upptäckte jag världens sötaste kamera. En rosa Ixus! Jag var helt hänförd, ville bara stoppa den i min ficka. Sedan började jag jämföra den med min kamera. Big mistake. Inehållsmässigt är de precis likadana. Men utseendemässigt..."det är insidan som spelar roll inte utseendet" blablabla, det är bullshit.

För den rosa kameran sopade golvet med min gråa. I ett maratonlopp hade förmodligen min vunnit för den ser smidigare ut, men det spelar ingen roll, det är den rosa kameran som hade fått folkets röster och uppmärksamhet. Den rosa kameran hade tröstats efter sin förlust och den gråa kameran hade blivit spottad på och anklagad för fusk.
"Den gråa kameran förtjänar inte vinsten, den är bara dryg. Den rosa kameran kämpade mer, det kunde man se!", skulle publiken argt säga. Allt på grund av utseendet. För så är det alltid. Vi kommer alltid bli dömda efter vårt utseende.
Det är skitsamma om katten Bamse är rar men ful och katten Dennis är vacker men jobbig, vi väljer Dennis för att "den är så söt och förmodligen kommer att lugna ner sig lite sen", för vi står gärna ut med mycket skit för att ha något vackert att se på.

Det gäller allt, i synnerhet människor, men kameror är inget undantag.


Kommentarer

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0