harry potter

igår kväll läste jag om de sista kapitlen i Halvblodsprinsen och kom ihåg hur fantastisk Harry Potter-böckerna är.

SPOILER NEDAN UNDVIK OM DU INTE HAR LÄST HALVBLODSPRINSEN/DÖDSRELIKERNA!



Jag visste alltid att Snape inte var ond. Medan alla skrek om att han var en ond jävel som förtjänade att hängas så skrev jag uppsatser i varför han inte kunde vara ond, att mordet på Dumbledore måste ha varit något sorts trick. Jag hade väldigt många bevis och kommer inte ihåg allihopa, men det här är några...

1. (Halvblodsprinsen) När Dumbledore upptäcker att Snape är med Dödsätarna, så vädjar han åt honom. Dumbledore skulle aldrig vädja för sitt liv, speciellt inte åt en Dödsätare!

2. (Teori om att Dumbledore egentligen inte var död, men där hade jag ju fel). Jag  vet att Snape svor den Obrytbara Eden och därmed var tvungen att döda Dumbledore ifall Malfoy misslyckades, men den Obrytbara Eden kanske bara gäller om folk tror att han är död? Om den man svor eden till, alltså Narcissa i det här fallet, tror att han har lyckats? Nu berättade JK aldrig hur det stod till med det, men det kan inte ha varit omöjligt att det kanske var så.

3. (Halvblodsprinsen). Anledningen till att Dumbledore inte berättade om sina Snape-kommer-döda-mig-planer till Harry var för att Voldemort är en jävel på legilimering, och skulle lätt läsa det i Harrys tankar.

4. (Halvblodsprinsen) När jag lade fram mina teorier så sa folk alltid att det ju är helt omöjligt, för hur fan skulle Snape kunna föra Voldemort bakom ljuset? Voldemort som är så bra på legilimering?

Svar: Snape är ännu bättre på ocklumenering. Det var därför Dumbledore litade på att han skulle klara av uppgiften utan att avslöjas.

Det ultimata beviset:

5. Dumbledore skulle aldrig låta Snape i närheten av sina elever om inte han var övertygad till hundra på att Snape hade övergett sin gamla herre..

Det här ovan var bara några få punkter, kommer ihåg att jag skrev flera sidor med bevis..


Kommentarer

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0