konsten att jävlas

Jag åkte till Kista Bibliotek efter skolan för att låna en bok jag har velat läsa länge. Jag avskyr att låna böcker i Kista, för varje jävla gång jag passerar larmet så tjuter den. Varje jävla gång, trots att jag lånar och gnuggar boken mot plattan för att avaktivera larmet. Hur tror ni det ser att den tjuter det högsta den kan, och passande nog så står en somalie där med  billiga skor och (som det ser ut) är i färd med att tjuva böcker?

Boken som jag skulle ha fanns inte där den borde finnas, bibliotekarien gjorde sitt bästa för att hjälpa mig men konstaterade sen att någon förmodligen har flyttat på den. Jag kände hur blodet kokade av ilska. Någon kuksugare hade bestämt sig för att jävlas och la ner tid på att ta böcker från deras platser och gömma dem. Genialiskt. För jag var så förbannad, så himla förbannad att vem det nu än är, hoppas jag att hon eller han får ett jävligt surt liv.


Kommentarer
Postat av: ...

Jo, du brukar alltid kalla blondinbellas läsare för ''hjärndöda'' and all that shit... nog för att vi har yttrandefrihet, men du verkar ändå själv vara en flitig läsare som ibland kommenterar hennes blogg...

2009-01-30 @ 20:21:51
Postat av: venus

flitig läsare är väl att ta i. jag skummar oftast igenom och försöker hitta något att skriva om. brukar inte kommentera hennes blogg, har gjort det några få gånger men slutade när jag upptäckte att hoppet ändå var kört för henne och att hon inte ens läste dem.



du verkar däremot vara flitigt intresserad av mig, med tanke på att du gör dig besväret att gå in på hennes blogg och kolla upp hur många gånger jag kommenterat..vet int om det är smickrande eller läskigt. förmodligen det senare.

2009-01-30 @ 22:53:38
URL: http://planetenvenus.blogg.se/
Postat av: Cathrin

Ja alltså det här med att vara invandrare och larmet går är ju aldrig direkt roligt haha, värst är ändå när expediten helt plötsligt verkar väldigt intresserad av klädhögen precis bredvid en... hmmm kanske dags att blondera sig?

2009-01-31 @ 00:39:58
URL: http://gemignamnet.blogg.se/
Postat av: Soraia

Hahaha fyfan, man får inte jävlas med dig och dina böcker (:

2009-01-31 @ 11:11:25
URL: http://twistedtail.blogg.se/
Postat av: Royale with cheese

...passande nog så står en somalie där med billiga skor och (det ser ut) är i färd med att tjuva böcker?...





Haha, där fick du till det.

Men jag förstår din frustration. Hatar när saker inte är på sin vanliga plats.

2009-01-31 @ 11:38:51
URL: http://royalewithcheese.blogg.se/
Postat av: ...

haha, du har fel jag brukar aldrig gå in på hennes blogg, den e ointressant till skillnad från din ibland, therefor så läser jag inte hennes kommentarer, låt oss inte glömma att du brukar kommentera henne i DIN blogg...

2009-01-31 @ 12:18:20
Postat av: ...

haha, du har fel jag brukar aldrig gå in på hennes blogg, den e ointressant till skillnad från din ibland, therefor så läser jag inte hennes kommentarer, låt oss inte glömma att du brukar kommentera henne i DIN blogg...

2009-01-31 @ 12:18:35
Postat av: venus

jo men jag kommenterar andra bloggare också. det är kul och det är sånt som får flest kommentarer ;)

2009-01-31 @ 14:07:48
URL: http://planetenvenus.blogg.se/

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0