filmtips

Den här veckan kommer en hög med bra filmer jag tycker ni borde se!

Imorgon, kanal 3 klockan 22.00 - Röd Drake, tredje filmen om kannibalen Hannibal Lecter med Anthony Hopkins, Edward Norton & Ralp Fiennes.

Fredag, kanal 3 klockan 21.30 - När lammen tystnar, första filmen om Hannibal Lecter med Anthony Hopkins och Jodie Foster.
Fredag, kanal 6, klockan 21.00 - Alien VS Predator, lite B men ändå rätt underhållande!
Fredag, kanal 8, klockan 20. 00 - Insomnia, av Christopher Nolan

Om ni ska vara hemma och ruttna på fredag så tycker jag att ni borde se när lammen tystnar. Chris Nolans filmer är visserligen oftast väldigt bra (Prestige, Dark Knight, Batman Begins, etc), men låt oss säga att Insomnia inte är något man lär nämna på hans begravning. Typ.

Kommentarer
Postat av: Royale with Cheese

Trevliga filmer. Framförallt När lammen tystnar, där Sir Hopkins briljerar.



Angående din "sexkommentar" så är det just så att pojkar stämplas som sexgalningar, eftersom det alltid har varit så.

Pojkar stämplas som machomän när dem "ligger" med ett stort antal tjejer, fast när flickor gör detsamma så stämplas hon som slampa.

Ja, sorgligt är det, men då är det tur att det börjar vända då och att man vågara tala öppet om det:P



2009-02-17 @ 12:04:35
URL: http://royalewithcheese.blogg.se/
Postat av: Royale with Cheese

Jag glömde helt Bateman, men jag får väl ursäkta med att han var med i videon som jag länkade till.



Du har helt rätt i det du säger annars.

Uppsynen av Jokern skrämmer en, men man blir ännu mer rädd när man vet att han inte kan mutas med något banalt som pengar eller liknande.

Det är en skrämmande tanke.



Fast om man ska kolla igenom alla skurkar i filmhistorien, så måste det nog vara så att flertalet om dem faktiskt har ett mål med sitt agerande.

2009-02-17 @ 12:06:44
URL: http://royalewithcheese.blogg.se/
Postat av: Kebabbzziiic 424

Svar: Haha ja det är kul ! :D Såg inte så stor skillnad först, men sen när man går igenom exempel och kollar närmare med förstoringsglas klarnar det upp :P

2009-02-17 @ 17:37:10
URL: http://fcbarcelona.webblogg.se/
Postat av: Moa

Insomnia har jag ej sett, men tydligen inte missat något ;)

Ang. American Psycho, mmm JUST den där vidriga ostgrejen brukar jag nämna när jag ska beskriva den boken. Så otroligt äckligt hur man kan ens komma på den tanken!? Inte konstigt att censurera filmen hmm.



Håller med om alla långradiga beskrivningar, de skumma jag nästan bara igenom (skäms) men de har ju ett syftet iofs..

2009-02-17 @ 23:46:52
URL: http://royalwithcheese.blogg.se/
Postat av: surrrau

hahahha fan vilken nörd du e venus :p

2009-02-18 @ 00:07:30

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0