att konversera med barn

Jag: Om du fick träffa vem som helst i världen, vem skulle du välja?
Lillebror: Jag vet inte.
Jag: Men om någon kom till dig just nu och sa att du får träffa precis vem du vill?
Lillebror: Jag vet inte.
Jag: Du vet inte? Ta bara någon du gillar.
Lillebror: Jag vet inte.
Jag: Ronaldhino då, du gillar du honom?
Lillebror: Nej.
Jag: Varför inte?
Lillebror: Därför.
Jag: Därför är inget svar. Varför vill inte du träffa Ronaldhino?
Lillebror: Jag orkar inte.
Jag: Du orkar inte träffa honom?
Lillebror: Nej.
Jag: Hur kan inte du orka träffa en person när du orkar köpa godis och gå till basketträning?
Lillebror: Jag orkar bara inte.

Sedan gav jag upp. Det är lättare att räkna ekvationer än det är att försöka föra en vettig konversation med ett barn.

Kommentarer
Postat av: rowsie

gud vad din lillebror är sööööööööööt

2009-02-03 @ 23:31:01
Postat av: Kebabbzziiic 424

HAHAHA omg han ee bäst. "orkar inte"..lek inte kändis :D:D

2009-02-03 @ 23:38:00
URL: http://fcbarcelona.webblogg.se/
Postat av: Kebabbzziiic 424

Och Venus ? Det där lät inte som en konversation, det lät mer som ett förhör ? "Du orkar inte?" "Du vet inte?" Äkta sån cop "Jag ställer frågorna här, DU svarar!"

2009-02-03 @ 23:39:18
URL: http://fcbarcelona.webblogg.se/
Postat av: soraia

Hahaha söt! :D

2009-02-04 @ 13:37:29
URL: http://twistedtail.blogg.se/

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0