upprörd

Kommer till Coop Konsum och trots att jag inte ska köpa Ben&Jerry idag så går jag ändå förbi disken, för att kolla läget lite och se hur det är med mina älsklingsglassar som skänkt mig så mycket lycka i livet.

Dagens första chock. Hela Ben&Jerrys frysdisk är borta! Gone! Istället har den ersatts med en frysdisk som innehåller en massa okända (eller kända? Jag vet inte och jag bryr mig inte) glassar som sitter där på Ben&Jerrys plats! Jag blir förvirrad och min första impuls är att hindra en butiksbiträde och fråga vadfan i helvete det är som fucking pågår?!

Sedan kommer dagens andra chock. Jag ser att B&J har flyttats till en frysdisk i närheten. Men vänta, de finns där bland en massa andra sorters glassar, B&J har ingen egen frysdisk som de hade förr! Varför?!

Sedan blir jag lite lugnare. Men det är ju klart! Coop håller på att bygga en större disk, så att fler Ben&Jerry glassar får plats. Puh! Så måste det ju vara. Folk är så galna i glassarna att de tar slut på en gång, och det är ju förståeligt att den stackars personalen är trött på att fylla på disken hela tiden, så därför tvingas glassarna leva under sämre standard och beblanda sig med mindre värda glassar medan man bygger dem ett större hem.

Självklart är det så! Vad dum jag var som blev så upprörd först!



Ny frysdisk. Ser ni till höger att B&J delar plats med andra okända glassar?! Not okay.

Kommentarer
Postat av: Mona

Hahhaha, de är var så klockren "så därför tvingas glassarna leva under sämre standard och beblanda sig med mindre värda glassar medan man bygger dem ett större hem".

2009-05-08 @ 00:57:01

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0