snart är jag fattig på riktigt



Det fruktade mejlet har kommit. Hela veckan har jag varit skräckslagen och undrat när biblioteket tänker skicka det mejlet som kräver mig på pengar. 20 kronor är ingenting. Men 20 + 20 + 20 + 20 osv är mycket.

Förra året kunde jag inte låna någon bok på hela sommaren för jag hade en massa skulder att betala. Det var hemskt. Jag såg böcker på TV, i tidningar, på stan, jag hörde talas om en massa spännande deckare jag borde läsa och folk undrade vad för bok jag läste just då. Det var ett helvete, och dagen jag gick dit för att stolt betala av min skuld var jag överlycklig och lovade mig själv att aldrig hamna i samma situation igen.

Jag vet inte ens vad det är för bok de vill ha, kommer inte ihåg att jag har läst om något förbjudet ansikte. Den måste finnas någonstans inne i mitt svinstia till rum, men vart? Visst kan jag leta, men jämför det med att försöka hitta en pytteliten diamant i en container.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, jag råder dig att leta noga, senaste gången fick jag betala, grejen var att jag hittade boken dagen efter

2009-04-02 @ 17:08:15
Postat av: surrrau

hahaha.. rätt åt dej tönt :p

2009-04-02 @ 20:13:06
Postat av: kebbabbzziiic 424

"Du har glömt att lämna tillbaka ERA lån"..det låter så konstigt tycker jag HAHA

2009-04-02 @ 23:53:47
URL: http://fcbarcelona.webblogg.se/
Postat av: cathrin

Och att du skulle behöva betala för den boken suger, kanske om det var en bok som man faktiskt tyckte var intressant att läsa... skickar min på posten så löser sig tramset :|

2009-04-03 @ 21:01:26
URL: http://gemignamnet.blogg.se/

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0