papi

Milkshake gick igenom min kamera och tyckte att jag onödigt många bilder på pappa.
"Du borde gifta dig med din pappa", sa hon ondskefullt. Hallå? Pappa är den som har varit med i mitt liv sen första sekunden jag kom skrikande ut i världen. Han sprang med mig på sin rygg genom bombhavet i Somalia under kriget -92. Han är den första som erbjuder sig att gå ner till 7eleven och köpa Comviq Kompis åt mig när min har tagit slut (självklart mot betalning i form av choklad. Inte ens pappa gör det gratis). Om det är någon som förtjänar att ta massor av plats i min kamera så är det han.

Jag älskar pappa jättemycket och litar på honom mest i världen. Jag vet att han läser bloggen kanske en gång i halvåret, när han lyckas skriva dit rätt adress ("är det venusblogg.se? inte? planetenvenusharenblogg.se? nähä? vad är det då?") men om han gör det nu så vill jag att han ska veta att han har varit och kommer alltid att vara världens bästa pappa.


Kommentarer

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0