swordfish - berrys nedgång



Swordfish är en billig actiondrama som har lyckats charma sig till medelmåttiga (?) skådespelare. John Travolta spelar patrioten Gabriel Shear som har någorlunda kontroversiella åsikter i hur man håller terrorister borta från ens land. Han erbjuder en f.d. hacker en drömsumma för att ta sig in i ett välfyllt bankkonto och överföra pengarna. Hugh Jackman, som spelar hackern, gör det endast för att kunna anlita landets bästa familjeadvokat som förhoppningsvist kan hjälpa honom att få träffa sin dotter. Naaaaaaw.

Halle Berry spelar Shears trogna partner, och det gör mig bara nedslagen att behöva medge att hon inte alls imponerade i den här filmen. Tyvärr kändes hon bara slampig, där hon stod/satt och åmade sig hela tiden med så lite kläder på som möjligt. Det gör mig inte heller mindre bitter att få läsa att hon blev erbjuden två miljoner kronor extra för att visa brösten i en scen. Vad är två miljoner kronor när man ändå har hundratals miljoner spänn på kontot? Min respekt för henne försvinner i samma takt som det tar för mig att rosta bröd. Har man filmer som Monster's Ball och X-men i bagaget borde det knappast vara en nödvändighet att sjunka så lågt. Men vem vet, hon kanske var desperat.

Jag förstår hur som helst inte hur Berry's roll förde filmens handling fram på något sätt, men jag antar att själva närvaron i kombination med de blottade brösten var ett (lyckat?) försök att locka till sig publik. Smaklöst, men väntat.

Annat går det att säga om Travolta. Tyvärr har hans dagar varit räknade sedan han spelade pappa till lille Mikey. Jag vet inte om det är val av karaktärer som får honom att falla platt, eller om det bara är den enkla anledningen att han är en usel skådespelare. Jag vet inte riktigt, det enda jag är säker på är att han var sjuhelsikes duktig som pappa till Mikey. Så det andra alternativet kan det nog inte vara. Vi får hoppas att Travolta kommer in på rätt spår igen, han har hopp och är inte helt körd än.

Trots all kritik så är det här en helt okej rulle som stundtals är rätt intressant. Sevärd? Nja, om du diggar klyshiga repliker och pang-pang hit och dit, så..


Kommentarer
Postat av: Anja

Ja precis.

Att flasha bobbsen och få två miljoner extra är ju sjukt...



Fin blogg :=)

2008-09-14 @ 02:26:48
Postat av: venus

tack anja!



håller med. speciellt om man är en respekterad skådespelerska. lämna flashandet åt playboybrudarna!

2008-09-14 @ 02:31:00
URL: http://planetenvenus.blogg.se/
Postat av: milkshake

HAHAHAHAHAH, omg "anja" hahah Aisha är rolig som Anja. fett synd Venus. Aisha lurade dig

2008-09-16 @ 18:43:13
URL: http://themilkshake.blogg.se/

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0