hus i helvete




Hans mamma är en tjatig gammal käring. Hans fru är en jobbig bitch som dessutom bedrar honom. Hans ena dotter är en strippa och hans andra dotter kan inte hålla ihop benen fram tills bröllopet. Dessutom har han begåvats med en son som bara glor på porr och röker. Det är utan tvekan ett hus i helvete. Han är den enda normala. Eller?

Hasan Brijany gör ett fantastiskt framträdande som Herr Sarbandi, en desperat iranie som gör allt för att få familjen på fötterna igen. Men hur ska det gå när alla motarbetar honom?

Jag trodde aldrig att dagen då jag rekommenderade en svensk film skulle komma, men nu är den här. Och att filmen även utspelar sig i Husby, där jag bor, har ju, eh, typ inget med saken att göra. Hus i helvete är ändå en rolig film med svart humor och obalanserade karaktärer. Antingen är de jätteelaka eller jättehoriga, det finns inget mittimellan. Grymt under Ni som diggar blattehumor kommer definitivt att gilla den här!


Kommentarer
Postat av: surrrau

hahaha fan vad du flippar i min blogg, hallå.



vene, badskum e billigt, köp du oxå! :D

2008-09-07 @ 19:29:44
Postat av: Anne

Svar: Tack ^^



Vadåå? Alla snackade typ om Cybertown, så jag trodde att du visste :O Sorry...



Förresten så kom inte alla, det var typ bara jag, Johanna, Josefine, Zoe, Anna-Clara, Markus, Vigge, Micke B. och Micke S.

2008-09-07 @ 19:51:36
URL: http://vintagechick.blogg.se/

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0