man on fire



Jag måste erkänna att jag varit alltför hård mot Denzel Washington. Han är faktiskt inte så hemsk som jag föreställt mig, åtminstone inte i den här actionthrillern med Dakota Fanning. Han är fortfarande  väldigt "stel" i sina rörelser, men eftersom han verkligen lever in i rollen för den här filmen så kan jag inte klaga..

Washington spelar livvakten/lönnmördaren John Creasy, vars uppgift är att skydda rikemansbarnet Pita i Mexico City där kidnappning är lika vanligt som att kissa (skämt åsido. Ta inte illa upp om du är från Mexico eller något). När hon sedan blir kidnappad blir han som galen och ser rött. Han ska ha henne tillbaka till varje pris, och må gud vaka över den som korsar hans väg!

John Creasy är utan tvekan den farligaste mördaren jag sett på TV. Skulle ens Jack Bauer rå på honom? Creasy är en sadist. Att stoppa upp en bomb i arslet på någon är inget som verkar störa honom. Sedan kommer han med de fyndigaste replikerna.

"Man: In the church, they say to forgive.
John Creasy: Forgiveness is between them and god. It's my job to arrange the meeting".


Så klyschigt men samtidigt helt jävla klockrent.Jag satt jämförde honom med Anton Chigurh i No Country For Old Men (som för i övrigt är den kallast och läskigaste mördaren på filmduken! Enda anledningen till att jag gillar filmen). Trots att Chigurh ger mig kalla kårar tror jag att Creasy lätt skulle kunna knäppa honom. Dock tror(vet) jag att största skillnaden mellan dem är att Creasy dödar för att hämnas (och att han har känslor?), medan Chigurh bara verkar tända på att mörda till höger och vänster.

Se den här spännande thrillern om ni vill sitta fastklistrade i soffan(sängen?) av spänning. Det är även en film som tar upp viktiga ämnen, som korruption och svek. Det mest fängslande är dock Creasys band till Pita. Det är vacker kärlek som nästan får ens ögon att tåras. Absolut värt att se.


Kommentarer
Postat av: soraia

vi ska skaffa en ny typ :P

åh såg lite av filmen igår, när den där mannen var fastspänd på huven av bilen med bomben i arslet.

2008-10-26 @ 10:11:59
URL: http://soraiaforpresident.blogg.se/
Postat av: ikrah

omg, venus det är den engelska versionen av Indiska Ek ajnabee :O

2008-10-26 @ 11:57:08
URL: http://ikrah.blogg.se/
Postat av: ikrah

omg, venus det är den engelska versionen av Indiska Ek ajnabee :O

2008-10-26 @ 11:57:13
URL: http://ikrah.blogg.se/
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Haha det är ingen fara. Jag är en hemsk bloggmänniska eftersom jag inte hinner gå in på andras bloggar om de inte vore för kommentarer. Och det känns hemskt men det är sanningen.

Vad är detta för fenomen egentligen? Bloggen har blivit ens liv, och tar över ens jobb, familj, vänner och vardag ibland.



Haha den riktiga halloween firandet har inte varit ännu och min "riktiga" dräkt har inte visas offentligt än.

Det kommer nästa helg!



Kramar Louise

2008-10-26 @ 16:44:29
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

hahah jaa kan väl erkänna att de har gått liiite över styr...ehh..





Nu ska jag iväg och...hrm...shoppa.



Kram!!

2008-10-26 @ 16:59:38
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: Anne

Svar: Yup, han är jävligt orealistisk och det är just därför vi ääääslkar honom ;D

Jag måste fan få tag på de andra böckerna nu - är nyfiken på vad som kommer att hända :P

2008-10-27 @ 17:15:50
URL: http://vintagechick.blogg.se/
Postat av: surrrau

tror nog att det är dags att uppdatera....? =)

2008-10-27 @ 21:04:18

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0