save yourself while you can

En kompis vill komma hit och hjälpa mig med tårtan på fredag. Jag sa till henne att hon skulle få komma om jag hade städat. Hon blev upprörd och sa att det även är stökigt hemma hos henne.

Först av allt, låt mig klargöra ett par saker. Hos mig så är det inte stökigt. Stökigt är när man har glömt att diska. Här är det knappast stökigt.
För det andra så finns det inga ord som beskriver hur det ser ut hos mig. Inga ord. Älskade pappa gör sitt bästa, men med tre barn så går det åt pipan.

För det tredje så förtjänar ingen människa att utsättas för att vistas hos mig, när jag inte har städat. Rädda dig själv medan du kan flicka, du har ingen aning om vad du ger dig in på!











Okej, jag överdriver en del. Eller jag överdriver rätt mycket. Vi kanske skulle vara i behov av huspoliserna, men värre är det nog inte. Tror jag.

Fast mitt rum kanske kan passa in på beskrivningen ovan.

Kommentarer
Postat av: surrrau

HAHAHAHA.. poor flicka =(

2008-05-08 @ 15:50:43
Postat av: Egoina

Att den är god har ingenting med saken att göra, det är min humor och ett stört skämt. Precis som hela min blogg ska tas med en "nypa salt" ska också det göras det.



Jag är ledsen om du tog illa upp, verkligen inte min mening. Om det finns något man kan göra för att undvika att andra blir ledsna ska man göra det, som i det här fallet att använda ordet chokladboll istället för negerboll.



Men jo, jag kan tycka det är löjligt. Jag har svårt att tro att jag hade tagit åt mig för en sådan sak. Man får sträcka på sig själv och inte låta det här med "slaveriet" påverka världen vi lever i nu. Det är faktiskt ett tag sedan och du och alla andra har samma rättigheter!



Jag tror inte någon menar något illa när de använder ordet "negerboll", inte heller jag och också kan man se på det på så sätt att det kommer från det spanska ordet "negro", svart. Inte så illa då kanske?



Jag kan fortsätta och ta upp ordet "vitlök" och så vidare, men då drar jag det för långt. Menade inget illa iallafall. Förlåt :)

2008-05-08 @ 17:59:40
URL: http://egoina.blogg.se/

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0