nytt på g

Hej kära läsare! Idag har jag haft lite över 20 läsare. Vilken lättnad, den där siffran 4 höll på att skrämma mig från vettet igår. Puh, ni kanske bara ville testa mig, eller så. Säkert så bildade ni en pakt som gick ut på att inte besöka min blogg i en dag, i ett försök att höja mitt blodtryck. Ni lyckades. Inga fler skämt nu va?

I alla fall. Jag visste inte om jag skulle berätta det eller inte, men jag försökergånerivikt. Nej, inte banta. Jag äter nyttigare, och har skippat godis och choklad. Idag så slänge jag faktiskt en påse choklad, utan att äta något av det.

Herregud, när jag berättade detta för syrran så fattade hon att det var på riktigt. Inte för att jag har försökt att gå ner i vikt förr, eller jo det har jag ju! Två gånger. En gång i Somalia (ca 3-4år sen). Sprang runt huset cirka en timme per dag. Sen fick jag malaria och var sängliggande i några dagar. Gick ner 5 kilo, men tror det mest beror på malarian.

En annan gång för typ 2,5 år sen med en f.d. kompis. Vi promenerade i två timmar varje dag i två veckor. Gick ner två kilo, men sen orkade jag inte med de ändlösa promenaderna och slutade med det.

Då kände jag inte till begreppet ÄTA NYTTIGT, utan trodde att allt berodde på motion. Nu vet jag bättre, och ska inte köra mig slut. 5 kg vill jag ha helst ha blivit av med innan min resa till USA, som kanske inte ens blir av. Resan alltså. Fyfasiken, jag kommer hänga mig då. Men vi får se.




OBS. Jag lovar att det här inte ska bli någon dagbok för mitt försökagånerivikt-projekt. Nejnej, ni, älskade läsare, behöver inte oroa er. Bloggen kommer att vara precis som vanligt, om jag skriver något om projektet så har det med bloggens syfte att göra: att underhålla. Men då och då måste jag skriva av mig. Fast då blir det på ett roligt sätt. Ni förstår va?


Kommentarer

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0