vad är det?

Hafsa berättade nyss att hon har köpt ett par nya chinos.

Chinos? Vad i helvete är det? Låter som en hundras. Men det låter ju inte rimligt, att köpa "ett par nya chinos" kan ju knappast gälla en hund.

Jag får reda på att det är byxor. Jaha. Varför inte bara kalla de för byxor? Löjligt med alla dessa namn för olika plagg. Kofta, chinos, stuprör, tunika etc etc. Jag menar, det tar upp onödigt mycket plats i hjärnan, att behöva komma ihåg alla dessa namn för alla dessa plagg. Jag säger bara jeansbyxor, eller byxor. Och tröja eller topp. Så mitt ordförråd när det kommer till klädesplagg är ganska begränsad.



chinos

Kommentarer
Postat av: khadra

haha :D

chinos visste jag inte heller vad det var förräns för några månader sen då jag identifierade det som extremt udda byxor. jag tycker inte att de är särskilt fina..

men alla har sin smak, right? :)

2008-05-23 @ 16:39:30
URL: http://khadra.blogg.se/

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0