cia vibbar

Syrran vill skaffa en egen laptop. Hon sitter dygnet runt framför datorn och kollar upp olika laptops och hur stort minne de har etc. Det här kläckte hon ur sig för ett tag sedan.

Syrran: Ingen av er ska få röra min dator! Kolla HÄR, det finns en dator där man måste lämna fingeravtryck. Annars kan man inte starta den!

Vid Merlins skägg! Tror hon att hon ska gömma hemliga FBI filer där?

Brorsan: Ehm, du borde inte köpa det. Varför ska du ha en dator som kräver fingeravtryck? Vi är ju bara din familj...

Där var ett par smarta ord!

Dessutom är sådana grejer enkla att överlista om man kan sin sak. Eftersom man sprider sina fingeravtryck dagligen överallt, så kan man lätt "kopiera" den med hjälp av gelatinavgjutning, kol och ett par andra komplicerade saker, som en viss smart student (TJEJ!) vid Tekniska Högskolan gjorde.

Fast frågan du bör ställa dig själv är; Är jag så pass viktig att jag bör oroa mig för detta? Svaret kommer med sannolikhet att vara NEJ, så därför skulle jag vilja påstå att fingeravtrycksläsare är relativt säkert.

Kommentarer
Postat av: Soraia

HAHAHA "Vid Merlins skägg!"

2008-05-03 @ 22:20:19
Postat av: surrrau

HAHAHAH omg.. idiot de skulle inte funka om du skulle skära av hennes finger och sätta den på trycket.. dem åste finnas värme och sånt shit så att det skak unna fungera, fuucker ;P

2008-05-06 @ 17:25:58
Postat av: venus

idiot själv asså, jag sa aldrig att man skulle skära av fingret. shit läs ordentligt ^^

2008-05-06 @ 18:05:22
Postat av: surrrau

HAHAHAH, pallar inte långa texter :(

2008-05-06 @ 22:19:18

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0