aldrig tur

Jag såg nyss i Kenzas blogg att hon lottar ut något som kallas för goodiebag - lite smink och sådant. Över 2000 (!) personer hade kommenterat inlägget. Som tur är behövde man inte skriva någon motivering; fyfan vad jag hatar sådana tävlingar. Det är alltid människor med snyfthistorier som vinner, eller sådan som kommer med invecklade dikter. Vad sägs om att det bara skulle vara väldigt praktiskt att t.ex. få en ny väska?

"Hej! Min pappa dog för tre år sen. Min hund dog för fyra år sen. Jag har brutit benet och ligger på sjukhus. Men jag har även cancer. "

Alltid sånt som vinner. Jag menar, självklart ska de ha lika stor chans som oss andra att vinna. Men på vilket sätt hjälper en ny t.ex. jacka tillståndet man befinner sig i? Okej om man är hemlös, men..Nåja jag kommenterade i alla fall. Får väl hoppas på tur.

Kommentarer

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0