bortskämd unge

Klasskamrat: Jag tänker aldrig jobba.
Jag: (skrattar). Varför?
Klasskamrat: Jag tänker bara jobba när jag måste.
Jag: Hur mycket pengar får du av dina föräldrar?
Klasskamrat: ---(kommer inte ihåg vad hon sa). En dag fick jag 500 kronor för att städa mitt eget rum.


Tänk om vi alla hade sådan tur. Då skulle jag städa mitt rum varje timme. 500x24= 12.000

Wow, 12.000 kronor varje dag! Fan vad rik man skulle vara. Men jag kom på en sak. När ska man sova? Äta? Hm. Kanske inget bra jobb efter allt. Eller så skulle man kunna jobba vanliga 8 timmar! Ja, så skulle det få bli.

Kommentarer
Postat av: surrrau

haha orka, vadå städa varje timme? allt skulle va rent för längesen =)

2008-03-06 @ 18:18:12
URL: http://dizliike.blogg.se
Postat av: soraia

hahaha klockren

2008-03-06 @ 21:09:07
URL: http://twistedtail.blogg.se

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0