fula namn


Bert - Usch. Låt namnet tala för sig själv. Å andra sidan vet jag ingen som heter så förutom Bert Karlsson. Han är så ful. Det passar honom.

Björn - Heter man Björn så har man en del att leva upp till. Man måste vara stark. För björnar är ju starka. Tänk dig om en mesig glasögonorm med armar smala som tandpetare presenterade sig som Björn? Jag skulle vika mig dubbelt av skratt.

Torkel - Äckligt namn. Jag tänker på en disktrasa.

Lillemor - Jag känner till två personer som heter så. Det passar väl en om man är 90år gammal, men annars är det bara pinsamt.

Ulla - Lätt att förknippas med sex. Ulla gillar att Knulla är inget man vill få ropat efter sig.

Åke - Usch. Tragiskt på en liten stackars bebis.

Alf - Töntigt namn.

Dick - Jag förstår inte hur någon förälder med sinnet i behåll skulle välja att kalla sin son för detta vedervärdiga namn. Så pinsamt. "Hej jag heter Snopp". Eh, okej? Men det kanske låter mer naturligt för amerikanare. Vad vet jag.

Urban - Men vad fan. Jag skulle aldrig vara vän med någon som hette så. Det måste vara något skumt med någon som heter något så konstigt.

My - Jag blev tipsad om en spännande skräckserie. När jag läste om den första delen fick jag reda på att huvudpersonen hette My. Det satte stopp för alla planer att läsa boken. My? Var det skräck eller komedi jag skulle läsa?

Det är även grymt irriterande med föräldrar som insisterar att namn som uttalas vanligt stavas annorlunda, i ett försök att skilja deras barn från alla andra tusentals barn med samma namn. Typ Jenny, men stavas Yhenny. Eller Anna som stavas Annah.

Kommentarer
Postat av: agape

Du har glömt världshistoriens fulaste namn. Cleatus.

2008-07-22 @ 17:41:58
URL: http://agapes.blogg.se/

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0