den förbannade busstrejken

Den här busstrejken är jobbig för mig som resenär. Idag var jag och Hafsa tvungna att promenera från Fridhemsplan till hennes skola i den stekande solen. Min rumpa svettades ihjäl i mina svarta jeans.

Sedan såg vi också ett par japaner som stod vid busshållsplatsen. Någon var ju tvungen att tala om för dem att det inte går några bussar idag, så Hafsa gick fram dit och förklarade på slö svenska hur det låg till. Japanerna frågade efter Fyrverkarbacken, vilket råkade vara precis där vi kom ifrån.

Hafsa gav de vägbeskrivning och japanerna nickade förstående, men jag tror helt ärligt inte att de fattade ett skit. Syrran tyckte att vi borde ha visat de fel väg, bara för att jävlas, men det skulle ju ha varit alltför grymt. Folk verkar fan tro att det är fritt fram att driva med stackars japaner.

Kommentarer
Postat av: milkshake

Jag ar i London nu YEEEEEEEEYYY!!!



:) snart ar du i usa, din sucker! aja uppdatera mig om trakiga men enda kara sverige

2008-07-02 @ 02:38:33
URL: http://themilkshake.blogg.se/

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0