boktips?

Boknörden no 1 har inte läst på evigheter (med undantag av några få fjortisböcker hit och dit). Det ska bli en ändring på det nu. Minst 5 böcker måste jag hinna med innan USA resan. Nu börjar det svåra. Jag har läst allt som finns. Nästan. Från superfjortisarna Elizabeth och Jessicas äventyrer, till den hjärtskärande historien om Dave Pelzer. Och allt mitt i mellan.

Det enda jag vägrar läsa är tråkiga deckare eller löjliga modehistorier, såsom shopaholics och sånt skit. JK Rowling (författaren till Harry Potter böckerna) är min favorit, men jag diggar även Denise Rudberg, Celia Rees och Katarina Von Bredow (m.fl. men alla mina hundra favoriter behöver inte vara med). Så. Varsågod. Tipsa.


OBS. Jag gör vanligtvis inte töntiga grejer som det här, det är liksom under min nivå, att använda min makt (vilken makt?) som bloggare på er läsare för att tillfredställa mina behov. Men men, desperata tider kräver desperata åtgärder.

Kommentarer
Postat av: John

Böckerna om hannibal är dem bästa.. har du itne läst dem borde du göra det :

2008-07-18 @ 12:06:06
URL: http://noldor.blogg.se/
Postat av: venus

när lammen tystnar har jag läst, dock inte de andra

2008-07-18 @ 14:50:41
Postat av: Anne

Jag kan tipsa om de senaste böckerna jag har läst, hihi:



- Snabba Cash, Jens Lapidus

- Mig äger ingen, Åsa Linderborg

- Tusen strålande solar, Khaled Hosseini

2008-07-18 @ 16:20:11
URL: http://vintagechick.blogg.se/
Postat av: venus

tack för tipsen anne! snabba cash är utlånade, och tusen strålande solar finns endast att hämta i hornstulls bibliotek. får se om jag orkar pallra mig dit. dessutom är det bara en veckas lån, så jag kan inte ta med den på resan. den andra lät tråkig.

2008-07-18 @ 23:24:20
URL: http://planetenvenus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Paulo coelhos böcker!

2008-07-18 @ 23:48:52
Postat av: John

Böckerna om hannibal är mkt bättre och mkt mer spännande än filmerna.. men filmerna är bladn dem bästa som finns oxå

2008-07-19 @ 00:51:24
URL: http://noldor.blogg.se/
Postat av: Anne

Haha, om du inte orkar ska du inte pallra dig iväg till Hornstull :P

2008-07-19 @ 20:19:09
URL: http://vintagechick.blogg.se/
Postat av: Rina

Har du läst något av Tracy Chevalier dem är riktigt bra och då har du flera böcker att se fram emot. Vet dock inte hur gammal du är, de kankse är lite mer för vuxna då de tenderar att innehålla lite erotik, fast de har aldrig stört mig( läste Flicka med pärlörhänge när jag var 12)

2008-07-20 @ 18:00:27

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0