låt mig förklara hur trög vår dator är

Att sätta på datorn funkar hur bra som helst. Sen kommer dagens största problem. Att få upp internet. Det är en lång, lång process. Under tiden hinner jag gå på toa, läsa lite Harry Potter och kolla på morgonnyheterna. Ibland funkar det inte ens att få upp internet. Jag är tvungen att starta om datorn.

Jag kan inte ha en massa fönster uppe på samma gång. Om jag råkar ha det, så är det väldigt synd om mig. Det går inte att stänga ner dessa fönster, utan jag är tvungen att göra det jag är bäst på: starta om datorn. Att ladda ner låtar till min ipod är något som kräver planering. Och massor av tålamod. Datorn har väldigt svårt för Limewire och Itunes på samma gång. Och det går liksom inte att stänga ner Limewire när man har laddat färdigt, för då stannar den sega klumpen och jag måste starta om den.

Detta går jag igenom varje dag. Varje jävla dag. När jag kommer till normala datorer med normal hastighet blir jag chockad. Det är som att släppa in ljus till en person som varit i ett mörkt rum väldigt länge.

Kommentarer

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0