swing vote - en film morfar skulle digga



Den här filmen var ett intressant koncept. Den sömniga staden Texico, New Mexico är den sista att rösta på en kandidat som blir Amerikas nästa president. När det står 50/50 mellan två giriga kandidater, är det upp till en enda medborgare att rösta: lantliga Bud Johnson som inte vet ett jota om politik.

Filmen tar en intressant vändning när Bud blir känd över en natt då media bor utanför hans hus och Bud tvingas ha livvakter. Kandidaterna fjäskar för honom och fjäsket skulle nog vara avgörande om Bud inte hade haft sin smarta dotter Molly som höll honom på plats. Tiden går, kandidaterna blir mer desperata och slickar ännu mer röv, medan Bud blir riktigt bortskämd. Men frågan kvarstår: Vem kommer han att rösta på som blir USA's president?

Jag vet inte det var gamlingarna som gjorde att jag blev riktigt irriterad på den här filmen, eller så beror det bara helt enkelt på att jag hade svårt att hålla mig vaken. Den var seg. Riktigt jävla seg. Jag skulle inte kalla den dålig, men låt mig sammanfatta den på det här sättet: Kevin Costner gör ett bra jobb, men inte tillräckligt för att få mig att vilja se om den.


Kommentarer

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0