lillebror har börjat läsa

Pappa frågade mig idag om jag hade någon bra bok åt min lillebror, för han ville uppenbarligen börja läsa böcker. Jag blev väldigt ivrig och tänkte snabbt på vad jag skulle ge honom. Pappa tyckte att han skulle få läsa Greven av Monte Cristo, men det kan man ju inte ge en 12 åring som aldrig läst förr! Jag föreslog KamratPosten och gick för att hämta.

Det enda jag hittade var ett nummer vars omslag visade en pojke och en flicka som pussades (tecknat, alltså). Sedan var det en stor text som sa; "HÅNGELSPECIAL". Jag visste direkt att det här inte var någon bra idé.

Jag: Varsågod. (Jag kastar tidningen framför honom). Han tittar. Kollar förvånat på mig.
Brorsan: Nej, jag vill inte läsa den.
Jag: Alltså, det finns andra saker att läsa än det där på omslaget!
Brorsan: Jag vill inte, den är tråkig.
Jag: Du har inte ens läst den!
Brorsan: Jag vill ändå inte, låt mig vara!

Jaha, så var det med det.

Kommentarer
Postat av: des

HAHAHA abooo breee :D stackare

2008-04-15 @ 23:45:24

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0