engla

De här senaste dagarna har det varit en intensiv jakt på 10åriga Engla, som försvann när hon cyklade hem ifrån fotbollsplanen. Som alla vid det här laget förmodligen vet, så är Engla död, hon mördades av Anders Eklund, en lastbilschaufför. Jag känner sådan sympati med mamman.

Jag blir illamående när jag läser sådant här. Vad driver en vuxen man till att misshandla och döda en försvarslös liten flicka? Uppenbarligen är han inte helt frisk. Aftonbladet har kartlagt hans liv och väljer en rubrik som säger "han har alltid haft svårt med tjejer".


Det kan omöjligt vara orsaken till varför han håller på. Jag är ingen psykolog, men något säger mig att han borde spärras in på livstid, speciellt med tanke med alla tidigare brott han begått. Sverige, var inte barmhärtig. Inte den här gången. Inte någonsin.


Kommentarer
Postat av: Soraia

Jag förstår mig inte på sjuka människor.

Må hon vila i frid.

2008-04-14 @ 21:50:49
URL: http://twistedtail.blogg.se
Postat av: des

REST IN PEACE =(

2008-04-15 @ 23:43:36

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0