inget skolk

Jag har gått i skolan en vecka utan att skolka en enda lektion! What the fuck, kanske ni tänker, men jag som har skolkat regelbundet i en massa år har jättesvårt för att gå en hel vecka utan att skolka. Det är liksom som ett missbruk. Jag kan liksom hitta på anledningar till att skolka, typ "jag har ju ändå gått i skolan tre dagar utan att skolka, förtjänar jag inte lite längre sovmorgon?". Och varje morgon väger jag för och nackdelarna med att skolka hela dagen. Det är nog tur att vi får så mycket att göra och så mycket att lämna in, för har jag någon inlämning jag kämpat för eller ett prov, skulle jag aldrig skolka. Så ungefär såhär är det varje morgon:

- Jag har geografiinlämning
- Jag har spanska läxa
+ jag får sova
+ Vi har inte särskilt många lektioner

Sådana fuckade resonemanger har jag med mig själv, varje fucking morgon. Jag hatar morgnar. Stick och brinn den som uppfann morgnar.

image10

Kommentarer

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0