föräldrar och ig

Jag vet inte varför jag gjorde det. Jag visste ju att pappa totalt skulle tappa fattningen. Men jag var ju tvungen att tala om varför vissa hade ledigt på måndag, medan andra skulle infinna sig i skolan.

Jag talade om för honom att det var för att jag hade blivit underkänd på första geografi provet. Och därmed tog största kalabaliken fart. Pappa blev jätteupprörd, och frågade varför jag fick ig? Jag sa att det var för att jag inte fattar geografi (Lögn. Det var på grund av den simpla anledningen att jag inte ens hade öppnat boken. Men det vågade jag självklart inte tala om för pappa). Han undrade vad jag gjorde med all min tid? Hm. Han ville veta varför jag inte fattade? Hm. Han sa till slut att jag var hopplös.
Jag håller med.

Föräldrar är riktigt känsliga när det kommer till att deras barns betyg. Dem vill helst av allt se en rad MVG, så att de stolta som tupp, ska kunna nicka och säga "Ja, det är min dotter/son det."

Kommentarer

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0