tips till flygrädda = dricka sig full?!

Eftersom jag älskar att läsa om flygplan och se dem landa/starta på youtube så sökte jag efter tips på vad man som flygrädd kan göra på Google. Jag är inte flygrädd själv, men jag ville se vad andra hade för förslag.

Det som de flesta tyckte att man skulle göra om man är flygrädd är att ta en sömntablett så att man tuppar av och ligger och sover en djup sömn hela resan.

????????

Om det är något man inte ska göra så är det  väl att knapra sömntabletter! Herregud! Tänk om man måste kraschlanda? Det skulle vara helt kaotiskt i flyget och vem skulle då under tiden som saker flyger och syrgasmaskar ramlar ner vilja lämna sitt säte för att gå och väcka en idiot och på så sätt själv riskera att flyga ut genom fönstret?

Nu var det en liten överdriven version men bottom line är ändå att man absolut inte ska käka sömntabletter på flyget. Om man ändå vaknar under en kraschlandning så skulle man vara dåsig av tabletten och förminska sina chanser att komma ut levande!

Sedan finns också risken för blodpropp om man sitter ner för länge utan att röra på benen.

Käka alltså INTE tabletter.

Nummer två på listan var att supa ner sig själv. Jag behöver väl inte kommentera dumheten i att flyga alkoholpåverkad...

Det man som extremt flygrädd behöver göra är att gå kurser i flygrädsla för det finns sådana! Att läsa på hjäler också, för oftast så är man rädd för saker man inte behöver vara rädd för eller sådant som ligger bortom ens kontroll. Om vingarna bestämmer sig för att falla av så är man körd, men eftersom det (vad jag vet) aldrig förekommit så kan man inte gå runt och kissa på sig inför tanken på att flyga.

Alla flygrädda kan gå in HÄR!

Kommentarer
Postat av: Fardowsa

Haha XD

2010-01-28 @ 22:43:40
URL: http://farws.blogg.se/

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0