under nyår förlorar folk ögon och liv

Fyrverkerier borde vara förbjudet. I Norge så är det förbjudet för privatpersoner att använda fyrverkerier, och det borde det vara i Sverige också. Anledningen är enkelt: föräldrar köper raketer till sina snorungar som inte kan hantera det och skjuter mot folksamlingar och vips, så har någon förlorat ett öga. Man borde istället införa arrangerade fyrverkeriuppskjutningar som folk kan kolla på, och i slutändan så kan alla gå hem med alla sina kroppsdelar kvar. Jag fattar förresten inte ens vad som är så roligt att se små saker åka upp i himlen och bilda en massa färger. Är jag intresserad av färger så ser jag på regnbågen istället.



Kommentarer
Postat av: Kebabbzziiic 424

Jag gillar ljudet av smällarna..påminner mig om när jag bodde i bagdad :)

Skämt åsido, tycker med att det är sjukt överksattat haha

2009-01-01 @ 19:25:14
URL: http://fcbarcelona.webblogg.se/
Postat av: FEBB

jo det är sant

2009-01-01 @ 19:38:33
URL: http://febb.blogg.se/
Postat av: timis

så det du föröker säga är att du tycker att prostitution och porrfilmer är helt okey "ifall man är i en krissituation"?. Alla har ett val och alla har fått chanser speciellt här i europa (inkludera inte porrfilmer i det här). Porrfilmer finns inte i vår vardag, det får man ta in själv genom att hyra en. Finns inget offer i situatcionen. Inga uräkter heller!.tex Ingen här i sverige är i det tillståndet. Med det menar jag att ingen har problem med att öveleva, men varför förekommer prostitution?. Kanske är för pengarna vad vet jag. Det har ju blivit en underhållnings branch men alla snuskigheter.



Gör så att personer som mig blir rikigt förbannade när man hör folks misstolkningar om islam och muslimer här i världen, lika så alla fördomar...., varför sammanknyter man en muslimk kvinna med förtyckt, illa behandlad, trångsynt kultur osv osv när kvinnor i hela världen är som glansiga nakna bildar man kan köpa hur som helst?,objekt.

2009-01-01 @ 19:49:43
URL: http://chimisu.blogg.se/
Postat av: Kebabbzziiic 424

Regnbågen ? Inte ofta man ser den. Men jag fattar vart du vill komma =D

2009-01-01 @ 19:56:42
URL: http://fcbarcelona.webblogg.se/
Postat av: venus

om du läste igenom det jag skrev så skulle du se att jag tyckte att prostitution i vissa enstaka fall är förståeligt, om man till exempel är i en situation där man inte kan få jobb och barnen väntar på mat. väldigt extrema situationer, alltså. men i andra fall där man gör det för "extrapengar", tycker jag är billigt och onödigt.

det finns många fattiga länder inom europa, och alla har inte fått någon chans att leva ett normalt liv.



det kmr alltid att finnas fördomar. det bästa man kan göra är att pissa på de som har dessa fördomar.

2009-01-01 @ 20:38:46

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0