trött spöke

Jag har sovit mindre än en timme. Anledningen till det är för att jag vaknade riktigt sent igår. Direkt när jag slog upp ögonen visste jag att det var kört. Finito. "Jaha, ingen sömn ikväll alltså". Hemskt. Hela natten har jag ägnat mig åt att lyssna på musik, läsa, dricka jouice, gå på toa, räkna får, kolla under sängen efter monster, rusta upp inför skolan, och försöka sova. Vad mycket det hjälpte.

Idag slutar jag åtminstone 11. Men saken är den att jag har utvecklingssamtal två timmar efter. Tror fan inte att jag inte tänker stanna kvar och vänta. I helvete heller. Men för att inte låta min stackars svensklärare vänta i onödan skriver jag en lapp och ber någon som går före mig att ge henne lappet där det står att jag har öronundersökning. Tandläkartid är så ute. Alla fattar att det är en ursäkt. Öronundersökning, däremot, det är bra. Nu ska jag till skolan. Om ni ser ett spöke med stora ringar under ögonen är det bara jag.

Kommentarer

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0