fem riktigt dåliga filmer



Nu tänker jag ge tips på filmer som ni ska låta bli att se om ni redan inte sett dem.



JAG VARNAR FÖR SPOILERS.





1. Passion of the Christ

Den här filmen var verkligen riktigt rutten. Den gjordes endast för att få folk att må uruselt. I två jävla utdragna timmar visar den bara hur Jesus plågades till döds. Ingenting nytt. Vi vet redan att han plågades. Är det meningen att den ska väcka sympati? Visst väckte den sympati, sympati för mig själv som satt där och genomled den jävla filmen utan någon som helst budskap.


2. When a stranger calls

Den här filmen var pinsamt dålig. Inte skrämmande för ett öre. Till slut tröttnade jag på den jävla telefonen som vägrade sluta ringa, och i scen efter scen så var det samma skit. Jill Johnson som svarar, ser rädd ut, och pratar utan någon respons. Bara någon jävel som viskar eller vad det var han höll på med. Dålig dålig.

3. The Fog


Här har man samlat två kända namn till en kass "skräckis". Tom Welling som inte ens borde få klassa sig som skådespelare, och Selma Blair som jag inte vet något om. Men att döma från den här filmen så borde båda två aldrig mer närma sig en inspelningsplats. Och hela manuset var ju bara skrattretande. Jag somnade när jag såg den här filmen. Och det har jag nästan aldrig gjort under en film. Fatta hur dålig den är.

Intressant fakta: Denna finns på IMDB lista över de 250 sämsta skräckfilmerna någonsin.

4. King Kong

Hade höga förhoppningar, då jag faktiskt gillar sådana här filmer. Men den här var hur tråkig och inte alls trovärdig. Jag menar, en jättegorilla som blir kär i en kvinna? What? Ojdå. Kanske avslöjade lite för mycket. Nåja, ni ska ju ändå inte sen den nu när jag avråder er. Visst?

5. Catwoman

Första 20-25 minuterna av filmen är ju väldigt bra. Sen går det utför. Väldigt utför. Att Halle Berry ens gick med på att göra en sådan här plågsamt usel film! Jag kände nästan för att gråta av frustration. 

Till exempel:
I en scen hamnar Halle Berry i närkamp mot en polis hon dejtar. Medan de slåss så pratar de också. Sen landar han ovanför henne, och trots att han stirrar henne i ansiktet så känner han inte igen henne. Visserligen har hon en mask som täcker för ögonen, men den täcker inte så pass mycket att han inte borde ha känt igen henne. Jag hatar när de gör sådant. Det är fan omöjligt. DET ÄR SÅ...glöm det. Se inte den här filmen bara.


Kommentarer
Postat av: Egoina

jag brukar använda mobilkameran :)

2008-03-21 @ 17:22:05
URL: http://egoina.blogg.se

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0