såhär går det till i usa

Det här hämtade jag ifrån The Nanny!

___________

George Bush var på besök i grundskolan i USA. Efter sitt tal undrade han om någon hade några frågor. En pojke räckte upp handen och Bush undrade vad han hette:

- "Stanley", sa pojken.
- "Vad har du för fråga, Stanley?"
- "Jag har fyra frågor:

Första, varför attackerade USA Irak utan godkännande från FN?
Andra, varför är ni president när Al Gore fick mer röster?
Tredje, vad hände egentligen med Osama Bin Laden?
Fjärde, varför är vi så bekymrade över homesexuella äktenskap när halva befolkningen i USA saknar hälsoförsäkring?"

Helt plötsligt ringer klockan för rast. George Bush säger att han forsätter efter rasten. När alla kommer tillbaka frågar Bush:

- "Var var vi nånstans?? Juste, tid för frågor. Någon som har en fråga?'"
En annan pojke räcker upp handen. Bush undrade vad han hette.

- "Steve", säger pojken.
- "Vad vill du fråga?"
- "Jag har sex frågor:

Första, varför attackerade USA Irak utan godkännande från FN?
Andra, varför är ni president när Al Gore fick mer röster?
Tredje, vad hände egentligen med Osama Bin Laden?
Fjärde, varför är vi så bekymrade över homesexuella äktenskap när halva befolkningen i USA saknar hälsoförsäkring?"
Femte, varför ringde rastklockan 20 minuter tidigare än vanligt?
Och den sista frågan, var försvann Stanley?"

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hehe skojjig berättelse!
Jag vill åla till Californien, helst Los angeles. Okej, men jag tror man lär sig faktiskt. Sedan får man gå en kurs i New York där jag förmodar att dom tar upp lite o sånt med. Ålrdarna på barnen är ju också väldigt varierade, du kan ha ett barn som är noll eller du an ha ett barn som är runt 10. Det är bara att välja det som känns bekvämast för dig ;)

2008-02-28 @ 07:03:03
URL: http://amandaahaglund.blogg.se
Postat av: Amanda

Jag ska åka nästa sommar/höst då jag gått ur trean. Nej jag har inte ansök ännu eftersom det är så lång tid kvar, men jag funderar på att sätta mig ner en dag nästa vecka och skriva ansökan. Så får väl se hur det går med det hela! :)
Du då, du är inte sugen på att åka?

2008-02-28 @ 21:03:22
URL: http://amandaahaglund.blogg.se
Postat av: surrrau

UUUUSH, tråkiiigt!

2008-02-29 @ 01:55:31
URL: http://dizliike.blogg.se
Postat av: milkshake

HAHAHA, fan ta Bush?! Undrar vart stanley tog vägen? :P:P:P:P

2008-02-29 @ 02:05:57
URL: http://themilkshake.blogg.se

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0