the prestige



Prestige är en av de mest underhållande filmer jag sett, helt vattentät ända från början. Christoper Nolan har dock aldrig gjort mig besviken. Batman Begins, Dark Knight och nu denna. Det verkar då ändå komiskt hur ofta jag ser Bale och Michael Caine i samma film. Det kanske är dessa två tillsammans som skapar magi, med hjälp av en regissör som åstadkommer en enastående historia i varje film han ger sig in på.

The Prestige som är baserad på boken med samma namn, handlar kort och gott om intensiv rivalitet mellan två magiker som gör allt för att avslöja varandras trick och göra den andra till åtlöje. Rivaliteten är brutal och samtidigt väldigt roande: hur långt är de villiga att gå?

Om jag nu ska bortse från det faktum att Christian Bale får mina knän att bli till gele, så står jag fast vid att han är en fantastisk skådespelare. Trots det blir jag stundtals förbryllad över den irriterande grimasen han envisas med att ha då karaktären ska föreställa förvånad. Kanske svårt att upptäcka om man bara sett honom i en film.

Innan min recension blir pinsamt lång så vill jag bara påpeka att Prestige är en sjukt bra film (dock ett minus till den röriga historian som inte gav tillräckligt med tid till förklaringar) och passar alla som uppskattar bra filmer. Om inte du tillhör den kategorin så bör du hålla dig till Spy Kids och Mumien.


Kommentarer
Postat av: soraia

tack venus!



shit du är en tuff kritiker (:

2008-08-15 @ 01:38:33
URL: http://soraiaforpresident.blogg.se/
Postat av: soraia

klockan är typ 9 hos dig nu skulle jag tro

och här är dt 3 på morgonen. lycko dig!



jag vill också vara i usa .. ):

2008-08-15 @ 02:56:03
URL: http://soraiaforpresident.blogg.se/

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0