firewall - kidnappa mig och vi lagar mat tillsammans


image207


Okej, Harrison Fords film imponerar inte särskilt mycket. Alltså, jag visste ju från början att den inte skulle vara något mästerverk. Sådana här är filmer är oftast klassade som "förutsägbara" och "kassa", men eftersom jag ändå gillar kategorin den faller in i så hade jag en del förväntningar. Tyvärr, dåligt manus, dåligt upplagt. Och den var alltför seg i början, tog ett tag innan saker och ting började hända.

Och skurkarna var verkligen inget vidare. De gav huvudrollen chans efter chans, trots att han jämt satt där och försökte blåsa dem, med risk för sin familjs liv. Om det hade varit jag som regisserade skulle jag ha sett till att skurken hade gjort allvar av sina hot och skjutit skallen av Jacks (Harrison Fords karaktär i filmen) fru.

Eftersom hon ändå inte direkt är, för att bespara er från spoilers, någon drömfru, så skulle det kvitta. Gör er av med haggan och därifrån skulle filmens spänning eskalera. Men icke sa nicke. Den var i alla fall stundtals underhållande, även om det inte är något jag skulle vilja se om igen.






Såhär säger Moviezine om en av scenerna;

"Herregud, efter en natts sömn har den yngste sonen med till synes guldfiskminne, glömt att de faktiskt är kidnappade och lagar pannkakor med en av skurkarna."

Hahahaha.



Kommentarer
Postat av: surrrau

HAHAHAHA, stöööörd :D

2008-04-25 @ 17:00:17

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0