batman begins - nästan ett mästerverk




Snacka om att alla mina fördomar om hjältefilmer är som bortblåsta! Spiderman, vilket egentligen är ett väldigt löjligt koncept men ändå underhållande för små ungar eller människor som inte ser på mycket film, tyckte jag var helt okej. Men Batman Begins är ju beyond okej. Det enda som hindrar mig från att kalla den för ett mästerverk är de vanliga klyshorna som ett mästerverk inte bör förskönas med.

Batman Begins är helt klart riktigt jävla bra med Christian Bale i spetsen. Jag förstår aldrig vad vissa menar med att förmedla ett budskap framför bioduken, sådant tycker jag är, förlåt, sofistikerat skitsnack. För mig finns det två typer av skådespelare: De som är trovärdiga, och de som inte är det. Christian Bale är utan tvekan trovärdig, och plus lite mer.

Jag säger inte detta bara för att han så pass snygg att jag sitter och räknar hur många barn vi ska ha (jag vill inte ha barn, men man måste vara knäpp för att inte vilja överföra så snygga gener), men för att han verkligen gjorde det här tvivelaktiga actiondramat väldigt cool. Det var länge sen jag såg en film och önskade att jag var huvudkaraktären, eller eh, flickvän till huvudkaraktären.

Behövs ingen mer förklaring, en absolut måste om du vill se en fantastisk film med schysta effekter och en utomordentligt snygg huvudkaraktär. Jag vet inte om jag vågar se uppföljaren, jag skulle inte klara av att bli besviken efter att ha fått se den här.


Kommentarer

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0