vägra vara snäll!

Vad är den bästa komplimangen ni har fått?

Någon kallade mig för konstig när jag berättade att min högsta önskan var att äga ett inbrottssäkert skåp som jag kunde gömma mig i, men jag tog inte alls illa upp - tvärtom blev jag genuint glad. Att vara konstig är bland det bästa man kan få höra. Det innebär att man är speciell.

Kanske folk skrattar åt en i hemlighet eller tycker synd om den stackars saten som önskar sig så patetiska saker som ett säkerhetsskåp, men det är i alla fall mycket bättre än att vara "helt OK". Eller ännu värre, "snäll". Jag avskyr det där mesiga ordet mer än någonting annat, för är man snäll så har man ingen personlighet. Simple as that. Man är tråkig och ointressant, man är "snäll".

Beskrivs man med ett så platt ord som "snäll" så betyder det att man inte har lämnat något avtryck. Man är en person som skulle vara tvungen att sitta inlåst i sin lägenhet minst flera månader innan någon ens upptäcker att man saknas.

Om jag vill beskriva en tillmötesgående person så säger jag alltid "schyst" eller "trevlig".

ALDRIG snäll.

Det är den värsta komplimangen man kan få, för det är en förolämpning.




Vägra vara snäll!


Kommentarer
Postat av: Afrobelita

Hahaha du e skön, råskön!

2010-04-27 @ 20:41:50
URL: http://afrobelita.blogg.se/
Postat av: soraia

hahaha gillar bilden!

2010-04-27 @ 21:28:58
Postat av: kebabbzziiic 424

haha vackert ! Gillar inte heller ordet snäll, men det finns värre ord. MYSIG !!! OHHH, det kliar i kroppen. Ordet fika fuckar mig oxå, vet inte riktigt varför. Vi fikar inte, antingen gamar man eller så svälter man punktslut...



Du, jag tänkte fråga dig en sak...i och med att du bor i sthlm :P

2010-04-27 @ 22:01:28
URL: http://fcbarcelona.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Svarar:

Haha! Ja, men jag lovar att hittar du en ledare med bra musik så kommer du älska spinning!

2010-04-28 @ 09:11:08
URL: http://sandrabeckman.blogg.se/
Postat av: kebabbzziiic 424

Har du varit uppsala någon gång ? Det ligger ju nära sthlm...om du varit där, kan du beätta lite om stället ? :)

2010-04-28 @ 12:13:39
URL: http://fcbarcelona.webblogg.se/
Postat av: kebbabbzziiic 424

ska plugga där till apotekare tror jag..hehe

2010-04-28 @ 17:33:02

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0