köttjakten

Medan pappa vann ett stipendie för att plugga på ett universitet i Italien någon gång under 70-talet så lärde han känna en massa andra studenter. En kväll hade pappa och hans rumskamrat fått besök av en annan student som bodde i samma byggnad. Han kunde inte italienska, utan talade bara engelska och somaliska.

Han såg pappa och kompisen steka kött och frågade dem hur mycket det hade kostat dem.
"Ungefär 4000 lire (motsvarar ca 20 kronor) ", hade pappat svarat.
"Jaså", sa kompisen. "Jag har faktiskt hittat ett kött som är mycket billigare".
"Hur mycket billigare?", frågade rumskamraten.
"Det kostar bara 1000 lire (ca 5 kronor)", hade kompisen svarat.

Omöjligt. Pappa och rumskamraten frågade kompisen vart det här väldigt billiga köttet fanns? Kompisen berättade att han köpte det i en marknad som låg i närheten. Han hade faktiskt med sig lite som han kunde visa....

Han fiskade upp en burk och räckte över den. På burken stod det "Per il tuo gatto".....

...som betyder "Till din katt". Mannen hade alltså käkat kattmat i flera månader...

Kommentarer
Postat av: aisha

HAHHAHAH aalllah mycket bättre när pappa berättar hahaha kattmat! OMG jag älskar den där historian.

2010-04-09 @ 17:07:22
Postat av: nej jag är inte en anonym fegis :P

haha "lätta ditt hjärta", vad rolig du är :P



jag är anamarias kompis,Sara, jag vet inet om hon har berättat nåt om mej (A) men jag undrade om du skulle kunna rekommendera en bra digitalkamera? :P anna sa att kameror var din "passion for life" typ :P jag vill att den ska kosta under 2000 kr..har kollat lite på den hära, canon digital ixus 95 is.. :P vet ej om den är bra :P



peace out :P

2010-04-10 @ 23:23:39
Postat av: venus

haha ja annamaria har berättat om dig :). alla canon ixus digitalkameror är jättebra! det beror mestadels på hur kameravan du är, om du är en sådan som bara vill ha fina, tydliga bilder och en inte alltför komplicerad kamera så är en 95 is väldigt bra (jag har en gamlare modell, 70, som jag fortfarande är skitnöjd med, den finns dock inte att köpa längre).



på elgigantens hemsida finns många ixus-typer för under 2000 kronor, kolla där! men ja, jag kan rekommendera 95 is, om du sedan blir missnöjd är det bara att lämna tillbaka, men det tror jag inte att du kommer att bli.

på prisjakt.nu kan du också kolla vad andra personer tycker om kameran du funderar på :) lycka till!

2010-04-11 @ 12:14:14
URL: http://planetenvenus.blogg.se/
Postat av: soraia

Tack Venus!! Haha, ja ellerhur!? Jag är 150% nöjd med den gamla utanvända bilen - bara den kan köra!

2010-04-11 @ 18:40:55
URL: http://twistedtail.blogg.se/
Postat av: BoelBitar

Hej!

Jag hoppas att mitt inlägg om "negress/neger" inte gjorde dig upprörd. Vad jag syftade på var nog mer att jag tycker att negress är ett vackert ord. Det tror jag att många andra också tycker samt att de flesta accepterar ordet i sitt och andras vokabulär. Däremot har ordet "neger" fått en negativ innebörd och snarare blivit ett skällsord. Vad jag syftade på var att det är tråkigt att det inte finns en manlig motsvarighet till ordet negress som är "okej" att säga när det faktiskt borde vara okej att säga neger också.



Boel

2010-04-13 @ 18:28:02
URL: http://boelbitar.blogg.se/

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0