gick inte att se mer..

Jag satte mig framför TV:n för några dagar sen för att se Harry Potter och Fenixorden som jag aldrig hade sett tidigare. Nu är det på tiden, tänkte jag, och det fanns ingen möjlighet att den skulle förstöra min bild av boken för jag har läst den så många gånger att jag har allt i huvudet.

Sen upptäckte jag att filmen var fucking DUBBAD! Jag kunde inte tro mina öron när jag hörde en barnslig svenneröst komma ut ur Harry Potters mun.

Alla karaktärers röster var SKITFÅNIGA. Som om dubbningsledarna med flit ville få allt att låta löjligt. Jag vet inte, det kanske är riktat till barn? Men barn som inte kan läsa undertexter är inte tillräckligt gamla för att se filmerna man dubbar!



PS. Är det bara jag som tycker att Daniel Radcliffe efter Harry Potter aldrig mer någonsin borde få komma i närheten av en filmkamera? Som skådespelare suger han riktigt grov hästkuk..

Kommentarer

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0