det (o)spännande läkarbesöket

Att vara hos läkaren kändes verkligen som slöseri med pengar och tid. Jag berättade om mina besvär, och doktorn kollade hjärtat och lungorna och sa att allt var okej, jag led bara av någon kommer-inte-ihåg-namnet-åkomma som är rätt vanlig. Hm. Hade åtminstone hoppats på ett blodprov.

Jag passade också på att berätta om min handled som inte har funkat som den ska i flera månader i hopp om att få någon remiss till röntgen eller något annat spännande, men läkaren trodde bara att det berodde på datormusen.


Sedan kom jag på att jag borde vara tacksam, det är ju inget fel på mig! Verkar det som. Nåja.

PS. Om jag var läkare så skulle jag se till att kolla upp alla möjliga saker med patienten, be henne/honom vicka på tårna, läsa från en tavla, säga alfabetet baklänges, fråga om alla sorts smärtor, osv osv, allt för att göra besöket så spännande som möjligt. För seriöst, läkare som jobbar på vårdcentralen verkar ha ett skittråkigt jobb.

Kommentarer
Postat av: samantha

typ håller med dig! Jag kände mig JÄTTE kränkt, jag kan inte minnas jag godkänt någonting sådant!! Så varje gång jag sjukanmält mig har lärarn skvallrat. Också är jag så jävla trött på att min mormor försöker manipulera mig, JA men samantha, tycker du det är rättvist att du skolkar, vad ska vi göra då? XD jag fick ryck och sa MORMOR! jag är 19 år gammal, jag förtjänar ett privatliv det är sorgligt du inte har någonting bättre för dig, men innse fakta. Och du har manipulerat mig så många år, jag BRYR mig inte längre.

2009-11-28 @ 22:59:12
URL: http://samanthishw.blogg.se/

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0