skandal

Den här "debattartikeln" av Blondinbella borde användas som ett varnande exempel till skolelever. För det måste vara det mest okunniga jag någonsin läst. Det är en sak att skriva sin korkade åsikter i en blogg. Det är en annan att gå ut med det i tidningen.

Vad snackar hon om??? Vill jag skrika när jag läser artikeln. Hur kan hon sitta där och säga att kvinnor är anledningen till att kvinnor inte är framgångsrika, och påstå att feminism innebär att kvinnans uppgift i livet är att laga mat i köket? Snälla! Jag är ingen våldsam person, men någon, ta en tejp och täpp för hennes mun så att hon slipper göra bort sig mer! Tvinga henne att läsa en samhällsbok, hell, tvinga henne att läsa VILKEN BOK SOM HELST!

Blondinbella vet inte att framgångsrika kvinnor finns, eftersom de sällan visas i media. Istället är det hon, som aldrig har behövt söka ett jobb, och kommer med korkade påståenden, som får den hederliga uppgiften att skriva om just arbetsmarknaden.

Blondinbella fattar inte att cheferna bakom Expressen sitter och skrattar åt hur ironisk hennes artikel är, hur dum vi tjejer framstår när vi representeras av en marionettdocka som Blondinbella. Hon hyllar männen och trycker ner kvinnorna, när det är männen som ser till att framgångsrika kvinnor aldrig för någon talan (och med framgångsrik menar jag att man har åstadkommit något annat än att göra bort sig själv). Hon är som en hund som jagar sin egen svans. För korkad för att fatta att det är sig själv hon angriper. För korkad för att sluta. Hon bara fortsätter och fortsätter medan vi människor sitter och skrattar åt alla korkade hundar, precis som männen bakom Expressen skrattar åt oss.


Kommentarer
Postat av: [email protected]

Orkade verkligen inte läsa hennes artikel men till dig säger jag bara "Right on girl" blondinen är ju oattraktiv vad mer behöver jag säga? Fuck då, rättstavningsprogrammet säger att det heter o attraktiv rättstavnings programmet men det vill inte jag finna mig i.

Hoppas du får lite seriösare kommentarer även fast mina är djupa och full meaning!

2009-03-11 @ 00:45:10
URL: http://jonasperre.blogg.se/
Postat av: Evelina

Nice blogg

2009-03-11 @ 13:56:03
URL: http://mystjej.blogg.se/
Postat av: Moa

Håller helt med dig! Du borde ta blondies plats tamefan :D

2009-03-14 @ 16:46:43
URL: http://royalwithcheese.blogg.se/

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0