lyssna på den som vet

Varje gång Rosalinn kommer hit till Husby så uppmanar jag henne att varken tala eller se på någon och vänta på mig vid tunnelbanestationen. Det här är ett otroligt farligt ställe, speciellt för människor som inte är härifrån, så Rosalinn måste sticka ut så lite som möjligt. Som tur är ser hon rätt blattig ut, men jag brukar påpeka för henne att undvika att säga ord som "mupp". Sådana ord existerar inte här, och lär omedelbart dra uppmärksamhet till dig.

Rosalinn känner till allvaret i situationen, eftersom hon har varit här förr med sin klass  på ett studiebesök. Lärarna uppmanade eleverna att hålla ihop och absolut inte ta emot godisar från främlingar. De klarade sig oskadda härifrån.

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Usch nej, inte säga Mupp, det är så försvenskat och hela hennes täckmantel går förlorad. Ok, jag är trött, jag får skriva meningslösa kommentarer =)

2009-03-11 @ 00:41:18
URL: http://jonasperre.blogg.se/

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0