vilka jag tror vinner

Jag har inte alls sett många av de nominerade filmerna, så det här är bara vilda gissningar...




Bästa film
Slumdog Millionaire

Bästa regi
Gus Van Sant - Milk

Bästa kvinnliga biroll 
Marissa Tomei, The wrestler

Bästa kvinnliga huvudroll 
Svårt, antingen mellan Angelina Jolie för "Changeling" eller Kate Winslet för "The reader". Jag gissar på Kate Winslet.

Bästa manliga biroll
Heath Ledger

Bästa manliga huvudroll
Jag tycker själv inte Brad Pitt (Curious Case of Benjamin Button) gjorde ett särskilt märkvärdigt intryck, men jag är säker på att han kommer att ta hem segern. Eller så blir det Mickey Rourke (The wrester).

Bästa animerade film
Ingen jävla aning. Gissar på Bolt.

Bästa scenografi
Svårt. Hoppas på The Dark Knight men tror på Benjamin Buttons otroliga liv.

Bästa foto
The Dark Knight

Bästa kostym
Australia

Bästa klippning
Slumdog Millionaire

Bästa makeup
Benjamin Buttons otroliga liv

Bästa ljud
The Dark Knight

Bästa specialeffekter
The Dark Knight

Bästa originalmanus
In Bruges eller Frozen River

Kommentarer
Postat av: Royale with Cheese

Nä, det räcker med vilken jag vill vinna när det gäller Bästa film och bästa originalmanus.

Det räcker med att jag har gissat vinnarna på MovieZine.

2009-02-23 @ 02:19:29
URL: http://royalewithcheese.blogg.se/
Postat av: Elina

DU MÅSTE SE SLUMDOG MILLIONAIRE. DEN ÄGER THE DARK KNIGHT :)

2009-02-23 @ 17:09:03
Postat av: venus

elina: !!!!!! det är stort påstående du kommer med. jag tror inte på dig, men ska se filmen i alla fall :P

2009-02-23 @ 17:17:27
URL: http://planetenvenus.blogg.se/

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0