confessions of a blogger

Jag är besatt av badrum. När jag kommer till ett nytt hem är det det första jag vill se. Jag hälsar, tar av mig ytterkläderna, kanske säger något i stil med "åh vad fint det var här inne, den där tavlan är ju väldigt vacker!". Sedan frågar jag om jag får låna badrummet.

Vad folk har i sina lådor eller sånt intresserar mig inte ett dugg. Jag brukar bedöma avståndet mellan handfat och toalett, kolla om det finns fönster, hur står det till med duschen, har de draperier? Om badrummet är utrustad med en tvättmaskin brukar jag kolla vart uttaget finns, och så vidare och så vidare.

Badrum är alltså väldigt viktigt för mig. Jag vet inte riktigt varför, det kanske beror på att jag fjärtar en gång var tionde minut och det kan jag ju inte direkt göra i köket. Men eftersom jag aldrig fjärtar inomhus förutom här hemma, så har jag ingen aning om vad min besatthet beror på.

Pappa skulle gå på en lägenhetsvisning och jag gav honom kameran och poängterade hur viktigt det var att han fotograferade badrummet, om inte jag vet hur den ser ut så vägrar jag att flytta. Han blev lite paff men gjorde mig till viljes.




En helt vanlig toalett och ett fint badkar. Har inget ont att säga om dem, men jag skulle gärna ha velat se hela rummet, för att kunna göra en ordentlig bedömning.

Kommentarer
Postat av: kebbabbzziiic 424

Herregud, min vän ha precis renoverat deras badrum..Ska jag ta kort ? :D

2009-04-11 @ 14:41:36
URL: http://fcbarcelona.webblogg.se/
Postat av: Moa

Du kan skulle äta lite mindre bönor och kål om du nu fjärtar var 10:e min..

2009-04-11 @ 19:42:21
URL: http://royalwithcheese.blogg.se/

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0